Tuesday, September 7, 2010

Periksa, Puasa dan Raya 2010 :)

Hello!! serious dah lama gilehh aku x post ape2 kat blog nih. dah hampir 2 minggu blog ni tinggal habuk jehh :( Awhhh, kesiannya blogger aku..

Oraitt, mmg aku busy buat sekarang nihh, ngan preparation puasa, periksa ngan last2: RAYA. Damn, what 2 do first lahh?? pening kepala. oraitt, kte cite semua dari awal yehh..... silakan :)

PERIKSA

Damn grade aku makin menurun time ujian 2. x tau lah ape yg bersarang di kepala otak aku nihh, tapi mmg aku x leh concentrate time ujian. hebatnya, hari yg ade ujian tuh aku baru terhegeh-hegeh nak study. Sains aku menurun lebih 10 markah T________T WTF??
tapi at least ceria sket lah ujian maths aku plak yg naik 10 markah *yeah*


*Ngeng sgt2 true*

Yg frust tuhh bile dgr grade A dah balik 80+. Ngeng, patutlah byk kat klas kua yg dpt B. Kh byk yg dpt 100 (what??) congrats. Setakat nihh, result ujian 2 aku mcm nihh:

bm: 86
bi: 94 :)
sc: 89
mt: 86 :)
kh: 98
ag: 97
sej: 88
geo: x tau lagihh

X frust menonggeng sgtlah sbb blum dpt B lagi setakat ni :) Time nilah baru aku sedar, periksa akhir tahun nnti lagi susah, pasti lagi byk ujian. Alhamdulillah, aku sedar sebelum terlambat (ceh, ape nihh??) Harap2 akhir tahun nihh maths ngan sejarah aku naik lagi :)



PUASA

Yeah!! aku gembira gilehh time puasa tiba. time ni lahh semua org jadi baik sket (perhatian, sket jehh). setiap kali ade agama time tu lah aku beg puas2 gileh kat ustazah suruh buat tadarus. tapi kebaikan si ain nih x lama. awal2 puasa jehh aku semangat gilehh nak buat solat tarawih, baca Al-Quran, zikir ngan sebagainya. Last2 akhir ramadhan solat tarawih diganti ngan tarian gelek2 gembira sbb dpt baju kurung baru, bacaan Al-Quran diganti ngan alunan merdu aku nyanyi kat jamban *ehem, ehem*



Harap maklum, anda semua cantik2 belaka yehh :))

Bacaan Al-Quran aku dah improve sket lah sbb asyik bertadarus ngan dina ngan hajar. Thanks. Alhamdulillah, dpt rasa tenang ngan damai sket lepas baca Al-Quran. Lpas balik sekolah pulak, melantak mcm2 makanan ngan kuih time buka puasa.

Conclusion: puasa tahun nihh antara yg terbaik dan syahdu, mcm x nak bulan tu pergi... sedih, sedih


RAYA

Ngahahahahaha. Time nihh lah cik ain nihh bakal dpat baju baru, duit raya, dan yg paling melankolik yehh, berton-ton lemak akan melekat di segenap lapisan tubuh. Wakakaka xD
mak dah buat mcm2 kuih raya. tapi semestinya favourite ialah: tart nenas!

time nihh jugaklah time kaki akan sakit menderita gara2 selalu sgt ziarah saudara-mara yg berjela-jela smpai aku x cam muka diorang. Owww...
Dapat kad raya tahun nihh, agak mengecewakan. sket gilehh :(
x pe, x pe, ucapan pon dah cukup.



Oh yehh, terlupa nak ucapkan:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN


Yeah, yeah kumpul byk2 yeh duit raya!

P.S: balik kampung malam besok...

No comments:

Post a Comment